torsdag 14 maj 2009

På platz på Billingehuz

Jag har snyltat in mig på ett hotellrum på självaste Billingehus. Som funktionär är detta värsta lyxen, en känsla som jag hoppas ska finnas under hela helgen. Det är lyxigt att vara med i bästa partiet, få påverka vad bästa partiet ska tycka och vara bästa partiet till lags denna helg. Jag ser fram emot långa debatter i plenum, flertalet voteringar, acklamationer för det ena och det andra. Jag ser fram emot en nyare, fräschare, grön framtid. Varje beslut som fattas denna helg har inverkan på den politik som ska föras framöver. Ombudens roll denna helg är av högsta betydelse för partiets framtid. Det vilar ett tungt ansvar på era axlar. Själv så slipper jag det. Men snälla ignorera mig icke. Hälsa på mig när jag funkisar i plenum. Le mot mig när jag går förbi i gången. Och behandla mig som en jämlike, trots att jag inte har beslutande rätt denna kongrezz.

So long!
mikaela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar